Monday, July 12, 2010

کی راست می گه، کی دروغ؟







این روزها در فضای مجازی بحث قتل الناز بابازاده داغ است. عده ای کشته شدن این دوشیزه از جهان رخت بربسته را به عوامل بسیجی نسبت می دهند و عده ای هم می گویند که شایعه است و طبق نقل قول هایی که از خانواده وی منتشر شده استدلال می کنند که قاتل وی یک سارق سابقه دار بوده و اصلا بحث تجاوز به وی قابل اثبات نیست و در جواب این عده، جبهه مقابل جواب می دهند از کجا معلوم که همین نقل قول ها نیز درست باشد و فراتر از آن طبیعی است که این اظهارات تحت فشار بوده است. اما در این بین دو صفحه در سایت معروف فیسبوک به الناز بابازاده نسبت داده شده، یکی صفحه ای به نام الناز بابازاده و دیگری پروفایلی به نام النا بابازاده که نام خودمانی آن مرحوم یعنی النا در آن بکار رفته است. خوشبختانه فهرست دوستان آن مرحوم از دید عموم مخفی نشده و لیست 25 نفره دوستان وی قابل رویت است... که تصویر این پروفایل عکس بالا سمت چپ است.
و اما در صفحه ای که گویا نزدیکان این مرحوم پس از درگذشت وی ایجاد کرده اند، چند اطلاعیه در اختیار عموم قرار گرفته است از قبیل
بچه ها شمارو به خدا قسمتون میدم حرفی رو که ازش اطلاع دقیق ندارین در مورد من شایعه درست نکنید تا برای پدر پیرم و مادر و خواهر عزادارم مشکل به وجود نیاد. ایشالا به زودی همه خواهند فهمید موضوع کشته شدن من چی بوده. پس حرفی نزنید که بعدا پیش وجدان خودتون ناراحت باشین.قسمت و تقدیر من هم این بود ولی شما به خدا بگید که من آرزو
...ها داشتم......

و یا
حلال نمیکنم کسی رو که مطلبی در رابطه با این اتفاق چه در نت چه در بیرون پخش بکنه.از همه خواهش میکنم اجازه بدین کار به صورت قانونی پیگیری بشه و قاتل من به مجازاتش برسه. روح من نمیخواد برای پدر پیرم و خانوادم مشکلی به وجود بیاد.ازتون خواهش میکنم همتون جلوی این حرفها رو بگیرید.فقط اینو بدونید قاتل من یک دزد معتاد 22 ساله است نه چیز دیگه
و

هرگونه خبر منتشر شده توسط هر سایت خبری یا هر شخص دیگر از طرف خانواده الناز تکذیب میشود. لطفا به شایعات توجه نکنید.اصلا کار صحیحی نیست که از این اتفاق استفاده دیگری بشه

و

از دوستان الناز خواهشمندیم عکسهای مشترک خودشون با الناز رو در نت نگذارید تا توسط برخی سایتها غیر قانونی سوء استفاده نشه . از هم دردی شما سپاسگذاریم اما بالاخره مملکت قانون داره و به این مسئله رسیدگی خواهد شد.لطفا رعایت کنید

یکی، دو نکته توجه مرا در این صفحه جلب کرده است اول اینکه دوستانی که در پروفایل دوشیزه بابازاده هستند در علاقه مندان به صفحه وجود ندارند (حداقل من که ندیدم). و اما نکته دوم توصیه ایست که در زیر عکس صفحه که همان تصویر بالا سمت راست در این مطلب است، یک پیام اخلاقی که بیش تر شبیه پیام های تیزرهای تلویزیون است درج شده که در پی این مطلب می آید

هیچ وقت فکر نکنید این اتفاقات فقط برای دیگران میافته و یا در روزنامه یا اخبار میشنوید. شاید برای شما هم پیش بیاد.چند ثانیه فکر کن!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
آدرس پروفایل و صفحه مورد بحث در پی می آید

http://www.facebook.com/album.php?profile=1&id=208948191757#!/profile.php?id=100000230464144&ref=ts

http://www.facebook.com/pages/elnaz-babazade-alnaz-babazadh/118410978204921#!/pages/elnaz-babazade-alnaz-babazadh/118410978204921?ref=ts

No comments:

Post a Comment