Sunday, September 5, 2010

استارت دوباره بحث های هفتگی سبزلینک

در ابتدا لازم است اعلام شود در این بحث احترام به عقاید همدیگر و پرهیز از به کار بردن هرگونه کلمه توهین آمیز و منافی اخلاق، الزامی است.

مدت نسبتا زیادی بود که بحث های هفتگی (هفتگی یا دو هفتگی یا گه گداری بودن آن زیاد مطرح نیست) به دلایل مختلف تعطیل شده بود که با همت تقریبا تمام کاربران سبزلینک تصمیم بر آن شد که این بحث ها دوباره از سر گرفته شود.

موضوع بحث این هفته:

در میان ما کسانی هستند که به دور از هرگونه گرایش عقیدتی از بحث های تکراری و به زعم آن ها بی فایده پیرامون مسائل پرحاشیه خسته شده اند.
در طرف دیگر مطرح کنندگان این موضوعات بحث در این باب را ضروری می دانند و دلایل خاص خودشان را دارند.
چندین ماه قبل در همین سبزلینک کاربران با گرایش نزدیک به حکومت عضو بودند که در مقابل آن ها همه ما سبزها فارق از هرگونه عقیده ای موضعی واحد اتخاذ می کردیم و از قضا همین موضع گیریمان باعث نزدیک تر شدن ما به یکدیگر و همبستگی بیش ترمان بود یا اگر بیش تر به عقب برگردیم در زمانی که بازار حضور خیابانی داغ بود هیچ کس از کسانی که آن ها را در شعار دادن همراهی می کرد نمی پرسید عقیده شما چیست؟ همه با هم بودیم به خاطر یک هدف مشترک.
1-ممکن است برخی بگویند همبسته بودن با هر کسی با هر عقیده ای امری اشتباه است، اگر جزء این گروه هستید دلایل شما چیست؟ اگر مخالف این تفکر هستید دلایل شما چیست؟ آیا نظر دیگری دارید؟
2-برخی بحث عامل حکومت را مطرح می کنند، به نظر شما وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی این روزها چگونه و در چه زمینه فعالیت خود را در فضای مجازی دنبال می کند؟
3-با توجه به اینکه شخصیت و نیت حقیقی افراد در فضای مجازی پوشیده است، به عقیده شما آیا اساسا بحث در مورد اینکه فلان کس اطلاعاتی است یا این بحث بوی اطلاعاتی ها را می دهد، فایده دارد؟ آیا اینگونه بحث ها جز ضرر چیزی در برندارد؟ راه حل شما برای موجهه با این موارد چیست؟
4- اگر روندی در فضای مجازی مشاهده کردید که به نظر شما مشکوک بود و سازماندهی شده، چه نوع برخوردی از خود نشان خواهید داد؟ آیا شروع به اتهام زنی به مطرح کنند بحث می زنید یا روند موجود را مشکوک می خوانید یا عکس العمل دیگری نشان می دهید؟ عکس العملتان چیست؟
5-اصولا به نظر شما حتی اگر روندی مشکوک باشد دلیل بر آن می شود که مطرح کننده موضوع نیز مشکوک باشد و قصد و هدف و نیت سوئی داشته باشد؟ اگر جواب شما منفی است شما چه موضعی اتخاذ خواهید کرد تا به نوبه خود از انحرافی که احساس می کنید جلوگیری کنید و هم از اتهام زنی به افراد جلوگیری نمایید و مانع از بسط فضای بی اعتمادی و افترا شوید؟

5 comments:

  1. خوشبختانه اين وبلاگ فيلتر نيست
    از طرف بهار با چشمان شور

    ReplyDelete
  2. من از امكانات ارسال ايميل در سبزلينك خبر نداشتم. اول فكر كردم به ايميل خودم پيام دادي. خلاصه مسبب خير شدي

    ReplyDelete
  3. بنظر من ابتدا بايد با مديران سبزلينك توافق صورت گيرد تا محلي مناسب و ثابت در صفحه اول به اين مسئله اختصاص دهند. به اين ترتيب موضوع تازه باقي مي ماند و استقبال از آن فروكش نميكند. ضمنا بايد ساعاتي در روز را تعيين كرد تا كاربران به گفتگو بپردازند تا انسجام باشد. همچنين در تعيين موضوع بهتر است با مشاركت كاربران باشد و مثلا با قرعه كشي هر كاربر براي يك هفته تعيين موضوع كند

    ReplyDelete
  4. بهارجان با مدیریت هم مطرح شد و پیشنهاد خیلی خوب شما رو هم مطرح کردم که امیدوارم همکاری کنند. در مورد تعیین موضوع راستش رو بگم من دیدم باید یک نفر این بحث ها رو شروع کنه و این موضوع رو گفتم که باعث کدورت ها و ناراحتی های بسیاری شده و حرف شما کاملا منطقی است به نظرم بهتر است از این بحث به بعد این امر انجام شود (هرچند تا اینجا به کسانی که پیغام فرستادم فکر کنم حدود 20 تا 30 نفر باشند) کسانی که جواب دادند از موضوع استقبال کرده اند شانس خوب من و گفتند این موضوع آن ها را هم مدتی است آزار داده.
    (راستی در مورد فیلتر نبودن وبلاگ فکسنی بنده :دی ، چون احتمالا زیاد خوب نیست و اینکه به عنوان وبلاگ نویس حرفه ای کار نمی کنم هنوز فیلتر نشده)

    ReplyDelete
  5. نور حق عزیز با این موضوع موافق هستم
    بفرستی روی سبز لینک فکر کتم بحث خوب و مفیدی میشه

    ReplyDelete